Hyundai Motor Group tento týden prezentovala svou vizi vodíkové energetiky na globálním online fóru Hydrogen Wave. Společnost představila řadu plánovaných nových technologií, řešení pro mobilitu a další průmyslová odvětví.
Jeden z hlavních pilířů strategie počítá s elektrifikací všech nových modelů užitkových vozidel do roku 2028. A to v podobě elektrických pohonů napájených buď sadou akumulátorů, nebo systémy palivových článků. Strategie by měla posunout Hyundai na přední příčky vývoje u tohoto druhu vozidel. Představenstvo nastínilo budoucí vodíkovou strategii HMG pro systémy palivových článků, řešení mobility založená na palivových článcích a jejich využití v dalších oblastech.
Koncern HMG se připravuje na vodíkovou budoucnost od zahájení vývoje svého prvního elektromobilu s palivovými články v roce 1998. Podpora vodíkových technologií reflektuje jasnou vizi společnosti – podle ní bude hrát významnou roli v budování trvale udržitelné budoucnosti a snižování závislosti lidské společnosti na fosilních zdrojích energie.
Budoucnost vodíku v číslech
Podle globální iniciativy Hydrogen Council, vedené generálními řediteli předních energetických, dopravních, průmyslových a investičních společností, bude vodík do roku 2050 uspokojovat 18 % globální poptávky po energii a velikost vodíkového trhu dosáhne 2,5 bilionu dolarů. Popularizace vodíkové energie také pomůže snížit emise CO2 o více než 6 miliard tun ročně a současně vytvoří více než 30 milionů nových pracovních míst.
Vodíková vize 2040
Podle vize společnosti Hyundai Motor Group se bude vodíková energie do roku 2040 používat nejen v dopravě, ale ve všech oblastech života a ve všech průmyslových odvětvích. Cílem HMG je zajistit, aby byl vodík k dispozici „pro kohokoli, pro cokoli a kdekoli“. HMG podpoří vývojem vodíkových užitkových vozidel kompletní přechod korejské veřejné dopravy a logistických systémů na vodíková řešení – s ambicí stát se vzorem pro zbytek světa.
HMG vyvine vozidlo „Purpose Built Vehicle“ s vnější délkou 5 až 7 metrů a palivovými články, které uvede na globální trh lehkých užitkových vozů. Prognózy pro rok 2030 počítají v tomto segmentu s prodejem sedmi milionů kusů ročně. Součástí tohoto kroku bude rozšíření obchodních aktivit a využití autonomní jízdy a robotiky v sektoru užitkových vozidel.
Hyundai má v plánu splnit výše uvedené cíle představením nové generace systému palivových článků v roce 2023 – snahou je zajistit cenovou konkurenceschopnost. Automobily s palivovými články se podle společnosti budou nejpozději do roku 2030 prodávat za ceny srovnatelné s akumulátorovými elektromobily.
Autor: Matouš Mareš