Pokud firma ráda komunikuje s lidmi a nestydí se za své služby nebo produkty, měla by využít také Instagram. A pokud si s ním neví rady, může si na jeho správu najmout specialisty. Já s radostí říkám, že u nás fungujeme jako takový překladač, jelikož k nám chodí hlavně lidé ve věku čtyřicet let a výše. Sociální sítě jsou pro ně oříškem, ale my jsme schopni jim všechny informace přežvýkat do pochopitelné formy, říká instagramová specialistka Katka Pavlíčková.
Katka Pavlíčková má instagram už od vzniku sociální sítě v roce 2011. Téměř okamžitě po spuštění aplikace si ji stáhla a byla z ní opravdu nadšená. Nejdříve ji používala jako běžný uživatel, ale postupem času se díky své vášni dostala až na pozici, na které je dnes – samotný Instagram školí.
„Kariéru s Instagramem jsem začala v roce 2015. V tu dobu byl v Americe velkou senzací a já vždycky počítám plus dva roky dopředu, než ona novinka přijde i do Čech. U nás tento boom přišel cca v roce 2017/2018. Pocítili jsme to i v práci, jelikož jsme měli o mnoho více práce, protože firmy pochopily, že Instagram už není sítí pouze pro legraci. Firma se na ní může seriózně prezentovat,“ říká Pavlíčková.
Výhody a nevýhody aplikace
Navíc má Instagram jednu velkou výhodu – firma nemusí vzít velký balík peněz a investovat ho do placené reklamy, aby ji bylo vidět. Dá se zde prezentovat organickým způsobem, tedy bez nutnosti placení, což už na jiných sítích tak jednoduché není. A to je pro firmu obrovským benefitem. Existují však i úskalí aplikace.
„Je opravdu náročná, co se týká formy obsahu a času. Když firma nestíhá tempo aplikace, ujede jí vlak a najednou už to tak moc nefunguje,“ komentuje Pavlíčková.
Je Instagram pro všechny?
Instagram je podle Katky pro všechny, ale ne pro každého. Jak by měla tedy vypadat firma, která je vhodná pro Instagram z toho pohledu, že dokáže svou činnost dlouhodobě udržet?
„Protože je dnes založení účtu tak jednoduché – je zdarma, může ho založit kdokoliv a najít fanoušky není žádným oříškem –, vypadá Instagram jako místo, se kterým se může proslavit každý. Vy se tam ale potřebujete udržet dlouhodobě a chcete vydělat peníze. A to už oříšek je. Firmy se diví, že mají hezké fotky, a přesto jim to nic nevydělává. Zapomínají při tom totiž na jednu zásadní věc. Instagram je především platformou pro zábavu. Lidé se sem chodí bavit a s přílišným důrazem na prodej se cítí pod tlakem. Ten pravý klíč je tedy opravdu jen v tom, že musíme byznys promítnout do zábavy,“ dodává Katka Pavlíčková.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.