Platforma sociálních médií v současné době umožňuje lidem přecházet reklamy, které se objevují v hlavním kanálu a také ve Stories a Reels. Nyní však testuje funkci nazvanou „přerušení reklamy“. Informuje o tom web BBC.
Na snímcích sdílených online se některým uživatelům momentálně zobrazuje časovač, který odpočítává čas do nuly, než je možné pokračovat v normální funkci. „V některých případech zhlédnete reklamu, než budete moct pokračovat v prohlížení,“ sděluje platforma vlastněná Metou těm, kteří kliknou na další informace.
„Stále testujeme formáty, které mohou zvýšit hodnotu pro inzerenty,“ uvádí se v oficiálním komuniké, s dovětkem, že pokud test vyústí v trvalé změny formátu, poskytne firma další aktualizace.
V následném prohlášení Meta uvedla, že „vždy experimentuje s novými produkty a reklamními řešeními v souladu s vyvíjejícími se spotřebitelskými trendy a obchodními potřebami“.
Inzerenti možná budou spokojení, uživatelům se pochopitelně takové rozhodnutí moc nelíbí. Jeden z nich na síti Threads označil tento krok za „šílený“. A dodal, že „to vypadá jako agresivně vlezlý tah, jak získat pro společnost Meta více reklamních dolarů“. Jiní se uchýlili k bojkotu platformy. „Prostě nebudeme scrollovat,“ uvedl jeden uživatel sítě X.
Meta není první velkou technologickou firmou, která nutí lidi sledovat reklamy. YouTube je známý tím, že uživatelům, kteří si nezaplatí prémiovou úroveň, zobrazuje reklamy, které nelze přeskočit. Inzerenti mohou na diváky YouTube cílit 15 až 30 sekund dlouhá nepřeskočitelná propagační videa, která se zobrazují před, během nebo po jiných videích – pokud chtějí, aby lidé viděli celé jejich sdělení. Mohou také inzerovat pomocí podobně nepřeskočitelných „bumper reklam“ – kratších videí o délce do šesti sekund.
Někteří uživatelé na to reagovali tím, že začali využívat nástroje pro blokování reklam jako způsob, jak obejít ty, které přerušují videa na platformě. Google, mateřská společnost YouTube, se zase snaží blokátory reklam omezit.
Není jasné, zda nucení uživatelů sledovat více reklam skutečně pomáhá hospodářským výsledkům společností. Studie provedená TikTokem, která byla zveřejněna v lednu, naznačuje, že nucení diváků ke sledování reklam může ve skutečnosti vést k menšímu zapojení. Více než 70 % jejích účastníků uvedlo, že je pravděpodobnější, že se do sledování reklamy zapojí, pokud existuje možnost ji přeskočit.
Autor: Petr Pláteník