Česká společnost Mailstep investuje do rozšíření vlastní infrastruktury přes 110 milionů korun. Cílem je do vánoční sezony zásadně zvýšit rozsah ploch a upevnit tak svou pozici lídra na trhu e-commerce logistiky.
S rozšířením stávajících skladů v Praze – Horních Počernicích začala česká společnost Mailstep už v dubnu tohoto roku. Zvýšení kapacity probíhá jednak rozšířením podlahové plochy o více než 8 tisíc m2 a dále vybudováním dalších mezaninových pater o ploše více než 12 tisíc m2. Nové prostory budou propojeny dopravníky. Zvýšení automatizace se plánuje i v sekci balení.
„Rozšiřování skladové a expediční kapacity je pro Mailstep každoroční úloha. Letošní rozšíření nám umožní nabídnout špičkovou logistiku až 400 e-shopům a odesílat až 40 tisíc objednávek denně,“ vysvětluje Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep.
Mailstep plánuje expanzi do zahraničí
S rapidním růstem trhu e-commerce přichází i zvýšený zájem o související služby, kterými jsou přirozeně logistika i fulfillment. Stále silnější pozici fullfilmentových služeb na trhu e-commerce vnímají i velká jména českého investičního světa. Proto na konci roku 2021 investiční skupina Emma Capital miliardáře Jiřího Šmejce koupila 70 procent společnosti Mailstep.
„I to nám umožnilo napnout naše síly směrem k růstu a dalším inovacím a zahraniční expanzi,“ dodává Hudeček. Sám Hudeček to vnímá jako příležitost upevnit vedoucí pozici Mailstepu na českém fulfillmentovém trhu. Letos má společnost v plánu pokořit svůj téměř půlmiliardový obrat z minulého roku o několik desítek procent. Konkrétní plány expanze na zahraniční trhy se Mailstep chystá oznámit během několika týdnů.
Fulfillment využívá například Kofola i marketplace Mall
Outsourcing skladovacích i logistických služeb není jen záležitostí pro menší obchodníky a e-shopy, kterých je v České republice nejvíc (na sto tisíc obyvatel) na celém světě, ale i pro tak velká jména, jako je Mall či tuzemská značka Kofola.
„Fulfillmentové služby jsou vhodnou alternativou pro každého obchodníka a společnost, kteří nemají kapacity obstarávat každý aspekt svého provozu od A do Z. Pro menší je to i otázkou flexibilního růstu prostoru, pro ty větší jsou to pak ušetřené hodiny náboru a zaučování logistických specialistů a úspory za IT vývoj robustních logistických procesů,“ zakončuje Hudeček.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.