Tuzemský lídr v oblasti fulfillmentových služeb – společnost Mailstep – zvýšil meziroční obrat o 46 procent. Zatímco v roce 2021 dosáhly tržby více než 450 milionů, loňský rok skončil na 660 milionech korun. Vyšší tržby očekává i letos, zároveň chystá velkou expanzi na evropský trh.
Společnost Mailstep má za sebou nejnáročnější rok ve své historii. Výrazně posílila svou pozici v Česku, což podpořila investicemi za 180 milionů korun. Ty směřovaly do rozšíření skladů v pražských Horních Počernicích, na otevření vlastního vývojového centra v Praze-Karlíně a do vývoje vlastního softwaru.
„Rok 2022 byl složitý skoro pro všechny podnikatelské segmenty. Naše plány sice počítaly s ještě vyšším obratem, přesto nárůst o 46 % při obecném poklesu e-commerce trhu beru za dobrý výsledek. Po loňských velkých investicích do posílení naší infrastruktury čekám i letos meziroční nárůst o desítky procent, hlavně akvizicí nových zákazníků,“ říká Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep.
Úspěšná vánoční sezóna 2022
Uplynulá vánoční sezóna navzdory nižším celkovým tržbám e-shopů v České republice skončila pro Mailstep úspěchem. Při meziročním srovnání s rokem 2021 došlo k nárůstu počtu vyexpedovaného zboží o 33 procent na celkem 600 tisíc zásilek.
„Výrazně vzrostl i počet expedovaných objednávek Mailstepu během vánoční sezóny. Zásilky jsme rozeslali do 60 zemí po celém světě, například i do Hondurasu. Nejčastěji putovaly do Česka, Itálie a Německa,“ informoval David Začal, obchodní ředitel společnosti Mailstep.
Počet odeslaných zásilek v roce 2022 se pomalu blíží ke třem milionům
Pozitivní statistiku hlásí i počet odbavených balíků, který meziročně rovněž výrazně narostl o desítky procent. „Za rok 2022 jsme odeslali přes 2 700 000 zásilek, což znamená 42% nárůst ve srovnání s rokem 2021. Nejvíce posíláme módní zboží,“ dodává David Začal.
Mailstep má celoevropské ambice
V letošním roce se vedle dalšího upevňování pozice české fulfillmentové jedničky chystá Mailstep otevřít své pobočky v dalších evropských zemích. Vedle Itálie, kam vstoupil loni, připravuje expanzi do Řecka, Španělska a do severní Evropy.
„Naším cílem je do tří let vybudovat celoevropskou síť distribučních center pod názvem Mailship. A samozřejmě i výběr zemí není náhodný – budeme tak schopní svými službami pokrýt celou Evropu z jihu na sever i z východu na západ,“ doplňuje Libor Hudeček.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.