Před českými online prodejci je velká příležitost a výzva zároveň. Mohou své produkty nabízet až na 75 tržištích na celém evropském kontinentu. To vše bez komplikované integrace, zavádění nových procesů i problémů spojených s vratkami a reklamacemi, říká Martin Maro, chief technology officer společnosti Mailstep.
Náš byznys model stál donedávna na dvou prostých, operativně i vývojově však velmi náročných pilířích: na kvalitní logistice a snadné expanzi do zahraničí. Toho prvního jsme dosáhli díky nasazení stovek skladníků, implementaci těch nejnovějších technologií do našeho skladového procesu, vývojem i nekonečnou optimalizací vlastního skladového systému, a především díky obrovskému smyslu pro detail a zákaznickou spokojenost.
Expanzi do zahraničí jsme pak umožňovali především díky dodání do druhého dne do domácností ve většině Evropské unie, přímým lineholdům na největší trhy a napojení na desítky dopravců. Zákazníci tak mohli otevírat lokální mutace svých e-shopů a hledat další odběratele v zahraničí, zatímco my jsme je podpořili škálovatelným, spolehlivým a rychlým logistickým řešením.
A protože v konečném důsledku platí, že čím je náš klient úspěšnější a čím více zákazníků u něj nakupuje, tím zajímavější je vznikající situace i pro nás, chtěli jsme naše klienty při expanzi na zahraniční trhy zásadně podpořit. Po dlouhém hledání správného řešení a nekonečných hodinách proseděných na meetinzích s potenciálními dodavateli jsme nakonec našli společnou řeč se společností BaseLinker na využití jejich produktu.
Posledních pár sprintů se tak naši vývojáři věnovali napojení právě tohoto doplňku na Mailship – náš zákaznický portál.
Výsledkem je tak nastavená spolupráce, která umožňuje zákazníkům dodávat své zboží na 75 online tržišť (marketplaces) po celé Evropě. Napojit se tak dá na vybrané marketplaces, ať už to bude Amazon, Ebay, Allegro, německé Otto, nebo mnoho dalších.
Spuštěním pouhého napojení však naše snaha nekončí. Zákazníkům nabídneme onboarding specialisty, kteří jim pomohou s napojením na ta správná tržiště a zároveň pohlídají všechny bolavé body. V průběhu prvního kvartálu příštího roku se pak dočkají zásadního vylepšení, díky kterému dokážeme jejich produkty na prodejní portály nahrávat napřímo. Ubude tak veškerá zátěž spojená s úpravami dat, překlady a kategorizací produktů.
Celý tento proces je pak jen součástí velké skládačky, v rámci které se snažíme našim zákazníkům nabídnout víc než jen pouhé logistické služby. Vývoj těchto i dalších součástí můžete sledovat na naší veřejné roadmapě, která se na světlo světa podívá též v průběhu září.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.