Společnosti Meta unikl sedmnáctistránkový prezentační balíček s informacemi o nové platformě s názvem „Super“. Podle informací serveru Insider ji už otestovali vybraní influenceři. Uživatelé jejím prostřednictvím budou moct pořádat interaktivní živá vysílání, „Super“ tak bude s největší pravděpodobností konkurovat oblíbenému Twitchi.
O testování nové platformy se objevily první drobné zprávy už v roce 2020, kdy server Bloomberg informoval o možné inspiraci aplikací Cameo, díky níž se v online prostředí spojují celebrity se svými fanoušky. „Super“ se však od napodobování Camea postupně vyvíjelo až v platformu, která by se dala spíše přirovnat ke známému Twitchi. Uživatelům totiž umožní pořádat živá vysílání, posílat svým oblíbených streamerům peněžní dary a kupovat si vylepšené funkce.
Tvůrci si navíc podle informací serveru Insider budou moci ponechat 100 % příjmů získaných živým vysíláním.
Jednoduchost na prvním místě
„Super“ si nyní mohla vyzkoušet pouze hrstka influencerů, jejichž počet se pohybuje kolem stovky. Aby je k testování Meta povzbudila, nabídla jim až 3000 dolarů (více než 70 tisíc korun). Jedním z lidí, kteří si novinku mohli vyzkoušet, byl i Chris Thompson, influencer s více než jedním milionem sledujících na platformě TikTok. „Myslím, že je to skvělá možnost streamování pro ty, kteří mají touhu točit videa, ale nechtějí věnovat mnoho času rozvržení svých živých přenosů,“ řekl Thompson.
Uživatelé platformy tak nepotřebují příliš znalostí v této oblasti, aby se tvorbě videí a živých vysílání mohli věnovat. Uživatelsky přívětivé rozhraní a jednoduchý design jsou tak velkým plusem.
Únik informací, nebo snaha získat více influencerů?
Platforma „Super“ je však prozatím v raných fázích testování a Meta tak nadále plánuje pokračovat v jejím vývoji a získávání poznatků z uskutečněných testů. Důležité je zmínit, že se nejedná o rozšíření ostatních produktů Mety, jako je Facebook, Instagram ani nic dalšího. „Jedná se o samostatný projekt, který je velmi tiše testován už dva roky. Cílem je vytvoření dalšího produktu, který by byl součástí rodiny Meta,“ prohlásil mluvčí společnosti Meta a dodal, že veškeré informace, které tento týden unikly, byly součástí snahy přimět více tvůrců k otestování „Super“.
V současné fázi se Meta zaměřuje na zkoumání možností sponzorství pro tvůrce. „Chceme lépe porozumět tomu, jaké typy sponzorství usnadní všem ‚super zákazníkům‘ (divákům, tvůrcům a inzerentům) užívání platformy,“ píše ve svém balíčku Meta. Společnost totiž věří, že by tvůrci a kreativní lidé měli ze svých videí těžit finančně.
Autor: Lenka Hrušková