Jednou z nejvíce zasažených oblastí, které se pandemie v předešlých dvou letech téměř kriticky dotkla, byl segment služeb, do kterého mimo jiné patří i fitness centra. Pro ta byl rok 2020 obrovskou zkouškou. Jak po stránce ekonomické, tak i zdravotní, říká Jana Havrdová, prezidentka České komory fitness.
Fitness centra byla velkou část roku uzavřena a otevřít se jim podařilo pouze v měsících, kdy je malá návštěvnost – například v létě. Následkem toho padla první velká rána, kdy na jaře loňského roku celkově nepřežilo kolem 10 procent všech českých fitness center. Dalším kritickým obdobím byl loňský podzim.
„Přišli jsme minimálně o jednu celou a kus té další sezóny. Podle dat z průzkumu trhu, dělaného Českou komorou fitness, jsou ztráty odhadovány až k 1,5 miliardě korun. V předešlém roce na podzim navíc 43 až 50 procent našich respondentů řeklo, že mají nižší než padesátiprocentní návštěvnost, takže vlastně jedeme z velké části na půl plynu, a to už celá řada provozovatelů nezvládá,“ říká Jana Havrdová.
Nedostatek pohybu kvůli pandemii
Covidová pandemie mimo jiné ukázala i to, jak závažný je nedostatek pohybové aktivity. Na jednotkách intenzivní péče se čím dál častěji objevuje dramatické množství pacientů s nadváhou, obezitou, vysokým krevním tlakem a diabetem, přitom velkou část problémů by vyřešilo rozumné stravování a určitá dávka pohybu.
„Já bych byla velmi ráda, kdyby i naše česká populace začala vnímat, že fitness neznamená jen činky a velké svaly. Fitness znamená zdraví a celou řadu nejrůznějších pohybových aktivit, od jógy, tance, pilates, skupinových lekcí až přes klasické posilovny, bojové sporty a cyklistiku. To všechno patří do velkého ‚ekosystému fitness‘. Proto věřím, že celá společnost začne vnímat péči o své vlastní zdraví jako nezbytnou, a že nelze spoléhat na to, když něco bude, tak to pan doktor vyřeší,“ komentuje Havrdová.
Zvyšování cen
Krizová situace se do budoucna dotkne i zákazníků fitness center. Vzhledem k plánovanému zdražování energií a dopadu covidových restrikcí jsou totiž nucena zvyšovat ceny za své služby.
„Samozřejmě je to člověk od člověka, ale většině provozovatelů stouply provozní náklady a to je zřejmě bude tlačit do situace, kdy budou muset celkově zdražit,“ dodává Jana Havrdová.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.