Continental získal zakázky na velkoformátové displeje za více než 2 miliardy eur (přes 48 miliard korun). Společnost díky tomu v příštím roce dosáhne celkového objemu prodeje elektronických komponent do aut ve výši 7 miliard eur (zhruba 170 miliard korun). Podle tiskové zprávy významnou roli ve vývoji a produkci této technologie získá i závod v Brandýse nad Labem.
Velkoformátové displeje byly poprvé představeny v minulém roce a fungují jako centrální vizuální rozhraní, které přináší řidiči i spolujezdci imerzivní uživatelský zážitek. Jejich nejnovější verze je plně integrovaná do designu interiéru vozu, kde displej pokrývá celou palubní desku, aniž by byl rozdělen na jednotlivé obrazovky. Velikost displeje se stává konkurenční výhodou automobilů a jednotlivých modelů. V průzkumu mobility zadaném v tomto roce společností Continental byla řidiči označena za důležitý faktor.
Důležitost uživatelského zážitku roste
Technologie velkoformátových displejů využívá tzv. maticového podsvícení s lokálním stmíváním. To umožňuje ovládat každou LED individuálně a stmívat ji a rozjasňovat dle potřeby. Výsledkem je vysoký kontrast a kvalita obrazu. Continental také díky OLED displejům přináší do globální produkce automobilů multidisplejové řešení, které má samoosvětlující funkci a nepotřebuje podsvětlení jako tradiční LC displeje (displeje z tekutých krystalů). Výsledkem jsou výjimečně lehké a tenké jednotky, které díky svým kompaktním rozměrům otevírají výrazně větší možnosti v oblasti designu.
„Uživatelský zážitek znamená přidanou hodnotu. To dokládá i fakt, že objem námi získaných zakázek na dodávku displejů neustále roste. Je to jedna z nejdůležitějších věcí pohánějcích mobilitu budoucnosti. Zákazníci hledají zážitky, které jsou uživatelsky přátelské a nabízejí jim zábavu,“ říká Philipp von Hirschheydt, ředitel pro oblast user experience ve společnosti Continental. „Proto také nepřestáváme vyvíjet nová řešení. V současné době dodáváme ročně zhruba 30 milionů výrobků, jejichž základem je uživatelský zážitek. Ty jsou součástí více než 30 % všech ve světě vyrobených vozů.“
Poptávka po integrovaných displejích roste
Technologie pro výrobu velkých obrazovek, jako jsou displeje přes celou palubní desku, vyžadují výrazně větší a vysoce inovativní high-tech výrobní závody. Například výše zmíněné velkoformátové displeje jsou zhruba pětkrát větší než klasické digitální přístrojové panely.
Společnost Continental proto převádí výrobní kapacity pro výrobu displejů do vybraných megatováren. Soustředění výrobních kapacit a důraz na standardizaci, automatizaci a digitalizaci bude znamenat vznik ekonomických a technologických synergií.
Nejnovější technologie vyvíjejí i kousek za Prahou
V závodě v Brandýse nad Labem, který je současně největším závodem Continentalu pro elektroniku na světě, v loňském roce uvedli do sériové výroby displejové řešení ve tvaru písmene L a velikosti pokrývající více než polovinu předního kokpitu. Tento velkoformátový displej vyrábějí vysoce automatizované a robotizované výrobní linky.
Využívají se také specifické technologie Hybrid Bonding & Display Closing, které se uplatňují v nových, tzv. čistých prostorách závodu splňujících přísné normy ISO 7. V příštím roce se do sériové výroby v brandýském závodě chystá již zmiňovaný velkoformátový OLED displej.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.