Jedná se o pneumatiku P Zero E – šampiona výkonu a udržitelnosti s hodnocením „tři A“ s více než 55% podílem recyklovaných materiálů nebo materiálů přírodního původu a novou technologií proti propíchnutí. Druhou novinkou je pneumatika P Zero R pro moderní superauta, která nabízí výkon pro sportovní jízdu, a přitom je vhodná pro každodenní použití. A třetí je semi-slicková pneumatika P Zero Trofeo RS pro hyperautomobily. Jde o nejrychlejší silniční pneumatiku Pirelli na okruhu, která je zároveň homologovaná pro běžné silnice.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (Goodwood Festival of Speed), jehož je Pirelli exkluzivním partnerem, byly představeny tři nové pneumatiky. Tyto novinky v rodině P Zero představují další krok neustálého vývoje, který je charakteristický pro značku Pirelli. P Zero je již od roku 1986 synonymem pro výkon a bezpečnost a v současnosti je lídrem v počtu homologací zadávaných od předních světových výrobců automobilů: celkem jich má více než 1300.
Řada P Zero je stále dále rozvíjena s ohledem na požadavky výrobců i spotřebitelů, přičemž zvláštní důraz je kladen na udržitelnost a efektivitu. Všechny tři nové produkty byly vyvinuty podle přístupu nazvaného „Eco-Safety Design“: vývojového procesu, který využívá inovativní metody a materiály včetně všech virtualizačních technologií získaných z bohatých zkušeností společnosti Pirelli v motosportu. Tento přístup pomáhá překonávat nevyhnutelné kompromisy, které jsou přirozeným důsledkem protichůdných požadavků kladených na konstrukce pneumatik.
P Zero E – šampion výkonu a udržitelnosti
Nejnovější kapitola řady začíná pneumatikou Pirelli P Zero E, která kombinuje zaměření na technologický pokrok s ohledem na udržitelnost, čím doplňuje ostatní pneumatiky P Zero v nabídce. Tato pneumatika získala v každé své velikosti hodnocení „tři A“ ve všech parametrech uvedených na evropském štítku pro pneumatiky, a to zahrnuje – valivý odpor, brzdění za mokra a hlučnost. Více než 55 % materiálů použitých k její výrobě pochází buď z přírodních, nebo recyklovaných materiálů*, což bylo potvrzeno také nezávislou agenturou Bureau Veritas.
„Analýza celého životního cyklu pneumatiky, provedená společností Pirelli a ověřená agenturou Bureau Veritas, navíc ukazuje 24% snížení emisí CO2 ve srovnání s předchozí generací pneumatik Pirelli**“, doplňuje Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku a dodává: „Takové výsledky dosud na trhu s pneumatikami UHP nebyly zaznamenány.“
Pneumatika P Zero E navíc nabízí novou technologii Pirelli RunForward, která umožňuje řidičům v případě defektu pokračovat v jízdě maximální rychlostí 80 km/h po dobu přibližně 40 kilometrů.
P Zero R – pneumatika pro moderní superauta
Na Goodwoodském festivalu byla představena také nová pneumatika Pirelli P Zero R pro nejvýkonnější supersportovní vozy, která je zároveň přizpůsobena i každodennímu použití. Tato novinka plně využívá výhod úzké spolupráce Pirelli s nejprestižnějšími světovými automobilkami, pro které tato italská firma dodává pneumatiky vyvinuté speciálně pro každý konkrétní model s vlastnostmi odpovídajícími aktuálním požadavkům trhu.
Inženýři Pirelli se při vývoji pneumatiky P Zero R zaměřili na dosažení progresivního chování pneumatiky i její celkovou výkonnost. Důraz kladli i na kontrolovatelnost jízdy za mokra i za sucha, nižší valivý odpor, sníženou hlučnost při odvalování a vyšší konzistenci při sportovní jízdě.
P Zero Trofeo RS – nejrychlejší silniční pneumatika
Pneumatika Pirelli P Zero Trofeo RS naopak představuje vrchol nabídky pro jízdu na závodních okruzích. Jedná se o semi-slickovou pneumatiku homologovanou pro silniční provoz, která je určena především jako originální výbava pro hyperautomobily, přičemž pro každý vůz je vyvinuta speciální verze na míru. Pneumatika P Zero Trofeo RS představuje další krok vpřed, nabízí konzistentnější výkon a vyšší bezpečnost za mokra ve srovnání s předchozí generací.
Rodina pneumatik Pirelli P Zero se rozšířila o tyto tři uvedené pneumatiky, které posilují tradiční vazby značky na nejprestižnější vozy na trhu. Je tomu tak díky vysokému výkonu a schopnosti přizpůsobit se potřebám výrobců automobilů i koncových uživatelů. Značka P Zero se zrodila v roce 1986, kdy tyto pneumatiky poprvé obul vůz Lancia Delta S4 třídy B, který se účastnil světových rallye.
O rok později P Zero vybavilo také Ferrari F40, první hyperauto na světě. Nové produkty nyní doplňují širokou nabídku P Zero, která je schopna reagovat na nejrůznější potřeby nejsportovnějších vozů světa, a to v každé sezóně. Kromě silničních pneumatik P Zero se pod touto značkou skrývají také vysoce výkonné pneumatiky používané ve Formuli 1, mistrovství světa v rallye a v závodech GT.
Všechny tři nové pneumatiky měly svou premiéru na stánku Pirelli na Festivalu rychlosti v Goodwood, který skutečně odrážel průkopnického ducha Pirelli. Prostřednictvím špičkových technologických produktů tu bylo představeno více než 150 let vývoje, zdůrazněna byla vášeň Pirelli pro motoristický sport, oddanost společnosti k umění a kultuře a důraz kladený na udržitelnost. Na stánku byly prezentovány také aktivity Pirelli „na dvou kolech“, a to díky motocyklu Ducati Superleggera i replice silničního kola Trek Madone Racing, zatímco svět designu Pirelli byl prezentován jedinečnými předměty, které se zrodily z úzké spolupráce s prestižními partnery.
* Díky kombinaci fyzikální segregace a metody hmotnostního vyvážení. V závislosti na velikosti pneumatiky se obsah biosložky pohybuje mezi 29−31 % a recyklované složky mezi 25−27 %. Materiály na bio-bázi jsou přírodní kaučuk, textilní výztuže, biochemikálie, biopryskyřice a lignin, zatímco recyklované materiály jsou kovové výztuže, chemikálie a – díky hmotnostnímu vyvážení – syntetický kaučuk, oxid křemičitý a saze. Podle normy ISO 14021.
** Rozměr 235/45R18 (IP 42865) oproti stejnému rozměru výrobku předchozí generace (PZ4 IP 27429) podle ISO 14067 a ISO 14026, ověřeno společností BV.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.