Přes 1 bilion dolarů utratí lidé na internetu za dárky

Zdroj: Unsplash
Byznys 06. 11. 2021

Přes 1 bilion dolarů utratí lidé na internetu za dárky

Celosvětově tržby z online prodeje opět přesáhnou 1 bilion dolarů (přes 22 bilionů korun). Spotřebitelé, maloobchodníci a dodavatelé se však podle předpovědí budou potýkat s rostoucími náklady a snížením stavu zásob.

Očekává se, že bude i nadále přetrvávat dopad celosvětové pandemie na nakupování přes internet. Ačkoli se nárůst online obchodování nedá srovnávat s loňským historickým skokovým růstem o 50 procent, lze očekávat, že celkové tržby v nadcházející sváteční sezóně opět dosáhnou rekordních hodnot. Dle společnosti Salesforce by se tržby z online prodeje měly zvýšit o 7 procent na rekordních 1,2 bilionu dolarů (přes 26 bilionů korun).

Lidé budou nakupovat. I když může zboží zdražit až o 20 procent

Navzdory tomuto celosvětovému vzestupu se stává trh pro maloobchodníky, dodavatele i spotřebitele náročným místem. Problematickými body v tomto odvětví se staly výrobní kapacity, logistické náklady a nedostatek pracovních sil.

Vzhledem k problémům se zásobami a vyšším nákladům, které pohánějí inflaci a snižují marže, musí spotřebitelé očekávat nárůst maloobchodních cen zboží, a to až o 20 procent. Přesto je však nepravděpodobné, že by růst cen a nákladů spotřebitele od utrácení v předvánoční sezóně odradil.

Dražší cookies

Marketingová oddělení se dále musejí vypořádat se změnou v pravidlech pro cookies. Očekává se, že sledování aktivity uživatelů prostřednictvím dat třetích stran na webu a v mobilních aplikacích bude dražší, ne-li nemožné, a že převládnou data získaná přímo obchodníky, tedy údaje, které organizace shromažďují o svých spotřebitelích. Příležitost, jak mohou marketéři tato data získat, poskytují věrnostní programy, zapojení do sociálních médií a personalizovaný e-mailový marketing.

Důležitá role kamenných prodejen

Jedním z největších problémů loňského roku bylo zpoždění při realizaci dodávek až ke dveřím spotřebitelů. Obavy sice přetrvávají i letos, ale jsou mnohem méně rozšířené. Tato předpověď vychází z faktu, že spotřebitelé nyní provádějí menší počet větších objednávek, tudíž se počet balíčků ohrožených zpožděním zmenšil. Velkou roli zde hraje také vzrůst kapacity dopravců a zvýšení počtu kamenných poboček maloobchodníků, což umožňuje online nákup s vyzvednutím na prodejně.

Kamenné obchody budou o letošních svátcích sloužit jako kriticky důležitá součást digitálních strategií. V důsledku toho se předpokládá, že více než šest z deseti online objednávek po celém světě bude ovlivněno kamennými prodejnami – ať už tím, že pomohou s online objednávkou, nebo tím, že ji vyřídí prostřednictvím možnosti vyzvednutí zákazníkem.

Autor: Lenka Hrušková

Další články