Podpis online smluv využívají zákazníci všech věkových kategorií. Podle společnosti ČEZ téměř jednu třetinu tvoří lidé starší sedmdesáti let, 8 procent je dokonce starších 80 let!
Digitalizace a vliv moderních technologií mění svět každým dnem. Velkou úlohu sehrály také v covidové pandemii, kdy bylo zapotřebí převést nejběžnější záležitosti a rutinní aktivity každého z nás do online prostředí. Jednou takovou záležitostí je právě podepisování smluv, bez čehož se prakticky žádná dnešní domácnost neobejde.
Převedení smluv do digitální podoby se však setkalo s takovým úspěchem, že každý druhý zákazník končících dodavatelů energií, který odešel z režimu DPI (dodavatele poslední instance) u ČEZu, využil k tomuto kroku online formulář. A příjemným překvapením je, že téměř třetina těchto zákazníků jsou lidé starší sedmdesáti let.
Čtvrtina seniorů používá internet na denní bázi
Internetové prostředí se stává natolik přehledným a přístupným, že základní úkony dokáže provést i starší člověk, který tolik zkušeností s moderními technologiemi nemá. To dokazuje i fakt, že podle informací Skupiny ČEZ podepsalo online smlouvu 8 procent zákazníků, kteří byli starší osmdesáti let.
„Aktuální situace na trhu s energiemi opět jednoznačně ukázala přednosti online obsluhy. Těší nás, že věkové a generační bariéry přitom přestávají hrát roli. Zákazníkům v DPI od samého začátku doporučujeme možnost sjednání smlouvy přímo na našem webovém formuláři, je to zdaleka nejoblíbenější a také nejrychlejší způsob,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
V České republice je více než čtvrtina seniorů zvyklá používat internet na denní bázi a zacházet s ním umí téměř polovina z nich. Pokud však mají starší občané i tak problém zorientovat se v internetovém prostředí, s vyřizováním věcí online jim pomáhají jejich příbuzní nebo zákaznické linky.
Autor: Lenka Hrušková