Rostoucí konkurence i snaha maximalizovat zisky přinutily provozovatele oblíbených služeb odstraňovat obsah, aby se tak vyhnuli dalším platbám a licenčním poplatkům. Informuje o tom web CNBC.
Hlavní streamovací platformy se rozdělily na dva tábory: kupující a prodávající. Na jedné straně stojí Netflix, Amazon a Apple – společnosti, které si licencují obsah od jiných studií, aby posílily své streamovací knihovny. Na druhé straně jsou společnosti Disney, Universal, Warner Bros. Discovery a Paramount, které se spoléhají na desítky let starý obsah a generují kapitál tím, že ho prodávají v aukci.
Prodávající tak získají hotovost, zatímco kupující obsah, který má spotřebitelskou hodnotu. To je důležité zejména pro Netflix, který je v Hollywoodu pořád celkem novým aktérem a v důsledku toho má k dispozici méně filmů a seriálů vlastní provenience.
I přesto je ale Netflix jediný ziskový. Společnosti Amazon a Apple uvádějí, že streamování považují za doplněk svého celkového podnikání, nikoli za jeho jádro. A zbytek hlavních hráčů na poli streamingu stále pracuje na dosažení ziskovosti.
Ještě nelicencovaný obsah
Počáteční rozvoj platforem provázel přístup „všechno pro všechny“. Tím pádem se ale kromě uživatelského rozhraní streamovací služby časem podobaly jedna druhé. Podle Stephanie Friedové, marketingové ředitelky společnosti Fandom, může být nedostatečná odlišnost v konečném důsledku kontraproduktivní.
Provozovatelé streamovacích služeb by se měli v první řadě zaměřit na typ obsahu, který jejich předplatitelé konzumují a který ještě není licencovány. Tento model se osvědčil u menších streamovacích služeb, jako je BritBox, která nabízí širokou škálu britských dramat, mysteriózních seriálů a dobových filmů, nebo Shudder, zaměřující se ne na hororový žánr.
Právě Fandom, který spravuje více než 50 milionů wiki stránek o zábavních aktivitách v televizi, filmu nebo hrách, nabízí „opravdu dobrý vhled do různě se překrývajících uzavřených zahrad“. Nápomocný může být nejen uživatelům streamovacích platforem. I jejich provozovatelům napoví, do jakých typů pořadů by měli investovat při hledání nových produktů.
Autor: Petr Pláteník