Japonská automobilka Toyota dodá do roku 2030 na trh 30 nových bateriových elektromobilů. Zároveň do roku 2035 sníží emise CO2 u vozů prodávaných v západní Evropě o 100 procent. První elektrický model pod označením bZ4X bude uvedený již tento rok.
Pro nastupující elektrifikaci Toyota vyvinula novou řadu elektromobilů pod označením bZ, což znamená zkratku „beyond zero“. Prvním modelem nové řady je bZ4X vyvinutý ve spolupráci se Subaru. Jeho výroba začne příští rok v závodě Motomachi v Japonsku a v nabídce pro zákazníky se objeví v brzké době.
Řadu bZ brzy rozšíří malý crossover navržený pro japonský a evropský trh, do kterého půjdou variabilně přidávat baterie pro prodloužení dojezdu. Dalším vozem bude elektrický sedan střední třídy a velké rodinné SUV se třetí řadou sedadel.
Značka Lexus zanedlouho uvede plně elektrický model RZ, který bude kombinovat dynamiku lineárního elektromotoru s úžasnou ovladatelností, poskytující řidiči nevšední radost z jízdy.
„Naším cílem je do roku 2030 prodávat celosvětově 3,5 milionu elektromobilů ročně. Vedle čistě elektrických vozů budeme i nadále klást důraz na naše hybridní modely a rozvoj vodíkové platformy,“ říká prezident Toyota Motors Akio Toyoda.
Lexus uvede elektromobily ve všech segmentech
Lexus do roku 2030 uvede kompletní řadu elektromobilů ve všech segmentech vozidel. Ve stejném roce by elektromobily měly tvořit 100 procent prodejů Lexusu v Evropě, Severní Americe a Číně, což představuje celkem jeden milion vozů. O pět let později bude celosvětově nabízet už pouze elektromobily.
Vedle uvedení nových elektrických modelů Toyota plánuje dosažení uhlíkové neutrality ve všech výrobních závodech do roku 2035 kombinací snižování spotřeby energie a rozšiřováním používání inovativních výrobních technologií.
Toyota v současnosti vyrábí více než 100 modelů s benzinovým, hybridním a plug-in hybridním pohonem nebo s palivovými vodíkovými články, které dodává do 170 zemí světa.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.