Kvůli nedostatku prostředků a odborníků si řada malých a středních podniků nemůže automatizaci dovolit, tvrdí Søren Peters, generální ředitel prvního digitálního robotického hubu na světě HowToRobot.com.
Roboty úspěšně využívají ekonomicky silné podniky všude po světě. Mnoho malých a středních firem ale při přechodu na automatizovaný model zaostává. Centrum digitálních robotů HowToRobot.com má ambici dostat robota do každé továrny tím, že automatizaci usnadní a zpřístupní i dosud přehlíženým hráčům.
„Chceme to změnit. Malým a středním podnikům poskytneme přístup ke stejným nástrojům, odborníkům i metodám, jaké používají ti největší výrobci. Uděláme pro vás automatizaci mnohem jednodušší, i když nejste robotický inženýr,“ dodává Peters.
Společnosti přicházejí o svůj „robotický potenciál“
Jednou z hlavních výzev pro malé a střední podniky, pokud jde o automatizaci, je nedostatek specialistů na roboty. Bez oborových expertů mají společnosti často problém využít plného potenciálu automatizace.
Na webu HowToRobot.com získají podporu při plánování a provádění automatizačních projektů nebo můžou najít vhodného dodavatele. Jedná se o největší světový adresář poskytovatelů robotů a automatizace.
Příprava je klíčem k úspěchu
Pokud má z robotických technologií těžit více a více podniků, je nezbytná důsledná příprava. Malé a střední firmy často pohoří na tom, že si nejsou schopny spočítat, kolik jim může robot ušetřit nebo vydělat. Na webu HowToRobot.com se společnostem doporučuje, aby před nákupem vždy vytvořily rozpočet na automatizaci a tak zjistily, jestli se robot opravdu ekonomicky vyplatí.
„Občas jsme svědky toho, že se společnosti zamilují do robota a koupí si ho předtím, než zkontrolují, zda se jedná o dobrou investici,“ říká Søren Peters.