Nejen z filmů známe 7 statečných. I v podniku, který chce digitalizovat, se většinou vybere takzvaných 7 statečných, kteří si práci s tablety nebo mobily jako pracovními nástroji vyzkouší. Ostatní zaměstnanci je chvíli nedůvěřivě pozorují, ale poté, když zjistí, jak se práce zefektivní, chtějí tyto služby využívat také, řekl mimo jiné v rozhovoru o digitalizaci podniků či zdravotnictví Petr Kubíček, zakladatel společnosti B2A.
Důsledky pandemie nevratně změnily pracovní návyky celého lidstva. Technologii videokonferencí známe skoro 30 let a do dnešní doby byla využívána pramálo, a to hlavně při mezinárodních interakcích. Přesto se tato dnes už skoro „primitivní“ forma digitální technologie stala stěžejní a mnohým zachránila živobytí.
V průmyslu jako v osobním životě
Digitální revoluce změnila mnohé v našem každodenním fungování, ať už hovoříme o mobilní aplikaci internetového bankovnictví či centralizovaném ovládání topení skrze termostat, tak se v osobním životě non-stop setkáváme s využitím digitálních technologií. Řada průmyslových odvětví tento fakt přehlíží a jejich pracovní prostředí spíše než moderní technologie využívá tužku a papír.
„Když jsme s B2A začínali, viděli jsme obrovskou disproporci mezi tím, co a jak lidé využívají ve svém osobním životě a co naopak v pracovním. Viděli jsme v tomto ohledu velkou příležitost a digitalizaci společností se snažíme vést pomocí dnes už přirozených nástrojů, chytrých telefonů a tabletů. Lidé používají nástroje, které znají a tím se odbourá spousta času při školení pracovníků a přirozeně i náklady,“ komentuje Petr Kubíček ze společnosti B2A
Změna pracovního trhu
S rychle měnící se dobou je jen přirozené, že se mění i nároky na pracovním trhu. Role a požadavky se formují už od dávné historie, spektrum, které dříve tvořili pouze lovci a sběrači, se dnes značně rozrostlo. S digitalizací podniku může přijít obdobný fenomén, některé pracovní pozice mohou zaniknout, ale s každou novou technologií přibude i řada pracovních míst, které s ní úzce souvisí.
„Odstraňujeme hlavně zbytečnou administrativu, snažíme se automatizovat procesy, které standardně provází řada telefonátů či ručních zápisů do systému. Učíme společnosti skrze technologie odbourat práci, která není tak produktivní. Svůj čas díky tomu využijí mnohem lépe,“ doplňuje Kubíček.
Přívětivá jablíčka
O marketingových schopnostech společnosti Apple je asi zbytečné pochybovat a mnoho lidí má k značce výhrady. Při digitalizaci podniků se ale majitelé často obrací za iPady jako nástroji k ovládání firemních softwarů. Zajímavé je pro ně převážně uživatelské rozhraní, bezpečnost a integrita systému.
„Osobně jsem fanouškem Applu už mnoho let, ale při rozhodování v B2A, jakožto vývojářské společnosti, jde spíše o to být racionální. Výrobky Applu a to, kam se společnost vyvíjí, nahrává velmi našim produktům, a proto jsou často využívány,“ zakončuje Petr Kubíček, zakladatel společnosti B2A.
Autor: Tomáš Vrána