Škoda Auto připravuje integraci chatbota do své hlasové asistentky Laury. Tuto novou funkci budou využívat modely Škoda na platformách MEB GP a MQB EVO.
Laura bude mít v těchto vozech přístup k rozsáhlé databázi umělé inteligence, která bude dostupná i za jízdy. Tato nová funkce se zakládá na technologii Cerence Chat Pro od partnera Cerence Inc. a nabízí unikátní integraci ChatGPT v automobilovém průmyslu. Osobní údaje a informace o vozidle jsou neustále chráněny.
Nové funkce pro lepší zážitek z jízdy
Nový chatbot bude nabízen společně s nejnovější generací informačních a zábavních systémů od poloviny roku 2024. K dispozici bude v následujících modelech na platformách MEB GP a MQB EVO: Škoda Enyaq v několika vybraných verzích, Škoda Superb a Kodiaq nové generace a modernizovaná Škoda Octavia. Integrace ChatGPT do modelů Škoda, kterou umožňuje Cerence Chat Pro, přináší řadu nových možností, které přesahují dosavadní úroveň hlasových povelů.
Laura může být například využita k ovládání infotainmentu, navigace a klimatizace a k zodpovídání otázek z oblasti všeobecných znalostí. Umělá inteligence však v budoucnu přinese další možnosti a bude poskytovat v odpovědích uživatelům stále více informací. To bude velmi užitečné právě během jízdy autem: bohatší možnosti rozhovoru s chatbotem, odpovědi na paletu otázek, interakce v intuitivním mluveném jazyce, podávání informací specifických pro konkrétní vozidlo a mnoho dalšího – zcela bez sundávání rukou z volantu pro ještě větší bezpečnost řidiče a všech cestujících.
Ochrana údajů jako nejvyšší priorita
Základem je velmi jednoduché ovládání: hlasový asistent se aktivuje povelem „OK, Lauro“ nebo příslušným tlačítkem na volantu. Pokud na požadavek nemůže odpovědět systém Škoda, je požadavek anonymně předán umělé inteligenci. ChatGPT ale nemá žádný přístup k údajům o vozidle ani k osobním informacím. Všechny interakce jsou po zpracování okamžitě smazány, aby byl zajištěn nejvyšší standard ochrany osobních údajů. Tato nová funkce bude k dispozici i v dalších modelech značek koncernu Volkswagen.
Obohacení hlasové asistence Škoda o umělou inteligenci dělá z našich vozů ještě lepšího každodenního společníka. Řidiči a cestující budou mít na cestách snadný přístup mluveným slovem k databázi informací. Integrace ChatGPT do naší hlasové asistentky Laury je nejnovějším způsobem, jak Škoda využívá pokročilé technologie pro zlepšení zážitku z jízdy. Vše zůstává pro řidiče hands-free a prioritou je bezpečnost dat. Jsem přesvědčen, že zákazníci tuto moderní novinku ocení.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.