Italský výrobce pneumatik uvádí na trh Scorpion MS: celoroční pneumatiku vytvořenou pro nejnovější generaci vozů SUV, která vychází z filozofie společnosti Eco-Safety Design kombinující nejvyšší bezpečnostní standardy se sníženým dopadem na životní prostředí. Výsledkem je lepší přilnavost pneumatiky na suchu i mokru a nižší valivý odpor ve srovnání s předchozími modely.
Aby splnila požadavky zemí, pro které je určena, má pneumatika Pirelli Scorpion MS dlouhou životnost, což je vlastnost, kterou vyhledávají američtí řidiči, a nabízí také komfort, který je požadován zejména asijským trhem. Jelikož je pneumatika určena pro vozy SUV, byla navržena i pro jízdu na lehkém terénu a na sněhu.
Tři ze čtyř pneumatik Scorpion MS jsou pro elektrická SUV
Pneumatika Pirelli Scorpion MS vznikla pro vybavení nejnovějších prémiových a prestižních SUV, přičemž pro každý model jsou určeny individuální pneumatiky, které využívají i některé klíčové speciality Pirelli na přání výrobců automobilů. Především se jedná o technologii Elect pro elektrická a plug-in hybridní vozidla. Celkem 75 % všech projektů spoluvytváření originální výbavy Scorpion MS obsahuje technologii Elect.
Příkladem je Maserati Grecale Folgore, první plně elektrické SUV italského výrobce, pro které společnost Pirelli vyvinula dvě nové výbavy Scorpion MS: 255 50 R19 po celém obvodu, stejně jako 255 45 R20 vpředu a 295 40 R20 vzadu, obě s označením Elect. Tato nová pneumatika ukazuje, jak dobře je řada Scorpion přizpůsobena elektromobilitě, neboť více než 30 % celé řady Scorpion je opatřeno označením Elect.
Mezi další technologie, které lze nalézt na různých verzích pneumatik Scorpion MS, patří systém proti proražení Seal Inside, systém Run Flat, který umožňuje řidiči pokračovat v jízdě i při nulovém tlaku v pneumatikách, a systém PNCS (Pirelli Noise Cancelling System), který snižuje hluk v kabině během jízdy.
V budoucnu by na přání výrobců automobilů mohl být integrován také systém Pirelli RunForward, který měl právě premiéru na nové pneumatice P Zero E: tato nová technologie umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu, což je stále důležitější funkce u elektromobilů, které často nejsou vybaveny náhradním kolem kvůli přítomnosti baterií.
Nový design dezénu
Nová pneumatika Pirelli Scorpion MS byla navržena tak, aby fungovala po celý rok a nebylo nutné měnit pneumatiky podle ročního období. Aby bylo tohoto cíle dosaženo, pracovalo výzkumné a vývojové oddělení společnosti Pirelli na návrhu směsi i dezénu běhounu.
Nové složení polymeru a konkrétních pryskyřic podporuje přilnavost i brzdění na mokru a suchu, zatímco lamely jsou navrženy tak, aby optimalizovaly výkon na sněhu: splňují tak požadavky partnerů výrobců Pirelli.
Další prioritou pneumatiky Scorpion MS je odlišně přizpůsobené pořadí drážek, zvláštní rozmístění a sklon hlavních drážek a také jednovrstvá kostra. Tato kostra je lehká a pevná, pohlcuje všechny nároky vozovky, zpříjemňuje jízdu a zároveň zlepšuje přesnost řízení. Valivý odpor zůstává nízký díky optimalizaci směsí a dezénu běhounu. Deformace styčné plochy je rovnoměrná i při působení příčných a podélných sil: tato vlastnost přispívá k pravidelnému opotřebení pneumatiky po celou dobu její životnosti.
Pirelli Scorpion – ideální pro SUV
Nová pneumatika Scorpion MS se připojuje k řadě pneumatik Pirelli určených pro jedinečné vlastnosti vozů SUV. Všechny produkty z rodiny Pirelli Scorpion byly navrženy tak, aby se vyrovnaly s hmotností a jízdní dynamikou, které tato vozidla odlišují od tradičních osobních automobilů. A existuje i specifická varianta pro všechny typy povětrnostních podmínek. Nejnovějšími přírůstky jsou Scorpion (letní), Scorpion Winter 2 a Scorpion All Season SF2.
Po homologovaných verzích pro originální výbavu přijdou od roku 2024 na trh v regionu APAC (Asijsko-pacifický region) poprodejní verze nových pneumatik Scorpion MS, zatímco ostatní pneumatiky řady Scorpion budou určeny především pro evropský trh.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.