Přibližně 80 kilometrů je dojezd těchto bezemisních nákladních automobilů, 4,5 hodiny trvá dobití jejich baterie na plnou kapacitu a zhruba 200 kWh elektřiny je spotřeba na 100 kilometrů jízdy.
Ve své vnitrozávodní dopravě testuje Škoda Auto v Mladé Boleslavi dva elektrické tahače. V plánu jsou i další dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Automobilka se tímto způsobem snaží nahradit automobily vybavené naftovým motorem. Ušetří se tak 60 tun CO2 ročně.
„Cíleně sázíme na ‚Simply Clever‘ přístupy, abychom společnost v oblasti výroby a logistiky učinili ještě udržitelnější. Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi,“ vysvětluje Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
V květnu 2022 elektrické tahače nahradí ty naftové
Elektrické tahače jsou vybaveny standardními návěsy a do května příštího roku mají nahradit dosavadní tahače poháněné motorem naftovým. Speciálně vyrobené zkrácené návěsy baterie pro vozy BEV budou další fází přepravy od června 2022. Návěsy budou vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.
Přibližně 80 kilometrů je dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů. Dobití jejich baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Spotřeba na 100 kilometrů jízdy je zhruba 200 kWh elektřiny. Díky těmto vozům plánuje automobilka ušetřit 60 tun CO2 ročně.
Ambiciózní cíle v rámci udržitelného rozvoje si automobilka stanovila v konceptu „Green Logistics“ ve své strategii „Green Future“. V reálu se podařilo díky používání nákladních automobilů poháněných zemním plynem (CNG) snížit emise CO2 o 25 procent oproti vozům s konvenčním pohonem. I proto se společnost rozhodla učinit další krok k minimalizaci emisí pomocí nákladních elektromobilů.
Autor: Jiří Böhm