Přes 3,4 miliardy korun se přehouply tržby portálu na zážitky Slevomat v loňském roce. Meziročně tak vzrostly skoro o pětinu. Hrubý zisk se zvýšil o 17 % na 701 milionů.
Společnost utržila v roce 2023 přes 3,4 miliardy korun, což je nejlepší výsledek od jejího založení. Meziroční nárůst tržeb činil 18,3 %, hrubý zisk pak vzrostl o 17 % na 701 milionů korun. EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 214 milionů korun.
Roste zájem o Polsko
Největší poptávka byla po cestování, které tvořilo více než 60 % prodaných voucherů. Nejžádanějším zahraničním destinacím stejně jako v předchozím roce kralovalo Polsko a Pobaltí, které se v posledních letech mezi Čechy těší velké oblibě.
„Tyto dvě destinace překonaly i stálice jako Chorvatsko, Rakousko či Slovensko. Právě Polsko bude také jednou z nejatraktivnějších destinací v roce 2024,” říká CEO Slevomatu Ladislav Veselý.
Dlouhodobě vyhledávanými zážitky jsou wellness pobyty nebo vícechodová degustační menu, z volnočasových aktivit pak stále vedou masáže. Vyšší zájem byl podle Slevomatu i o aktivity pro mladé svobodné lidi a rodiny s dětmi, například únikové hry a zábavné parky.
V reakci na rekordní míru inflace byly ve spotřebním chování Čechů loni vidět určité změny. Místo delších zahraničních dovolených lidé stále častěji volí lokální nabídky a krátkodobé pobyty. „Po pandemii začali Češi dlouhé dovolené plánovat více dopředu. Naopak pro prodloužené víkendy se lidé rozhodují i spontánně,” dodává Veselý.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.