Slováci kupují českou IT firmu za miliony eur

Zdroj: Luigi’s Box

Slováci kupují českou IT firmu za miliony eur

Slovenská technologická společnost Luigi’s Box zakončila minulý rok zajímavým dealem – koupí českého konkurenta Persoo.

Akvizicí v řádu milionů eur upevní svou pozici lídra v optimalizaci vyhledávání na českém a slovenském trhu. Luigi’s Box, který s pomocí umělé inteligence poskytuje e-shopům personalizované vyhledávání a doporučování produktů, je již čtvrtým rokem ziskový a dva roky po sobě se umístil v žebříčku Deloitte Fast 50 ve střední Evropě. Společnost si vydobyla pozici mezi předními světovými e-commerce search platformami a akvizicí Persoo, které se stane plnohodnotnou součástí Luigi’s Box, přechází do nové etapy růstu.

Tato příležitost přišla ve správný čas evoluce Luigi’s Box. S Persoo jsme na akvizici pracovali několik měsíců. Máme podobnou firemní kulturu, produkt i pohled na e-commerce scénu a vizi ohledně budoucího vývoje. Těší nás, že se tým Persoo stane naší součástí, čímž získáme další experty v oboru, upevníme pozici v Evropě a společně budeme pracovat na nových cílech. Co se týče klientské části, změna bude probíhat na pozadí a tak, aby to bylo pro firmy maximálně bezstarostné. Jsme si jisti, že jak klienti Persoo, tak klienti Luigi’s Box tímto spojením získají ještě kvalitnější produkt než doposud,“ říká Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO společnosti Luigi’s Box.

Synergie ve vyhledávání

Obě společnosti pro e-shopy vyvíjejí personalizované vyhledávání a doporučování produktů, ke kterému naplno využívají možnosti umělé inteligence a strojového učení. Úspěchy a růst obou společností byly nejednou oceněny v žebříčku Deloitte Fast 50. Luigi’s Box se loni, druhý rok v řadě, umístil mezi nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě, Persoo pak v Technology Fast 50 za rok 2023 v České republice.

Luigi’s Box má za sebou několik let, během kterých pravidelně meziročně výrazně rostl, díky čemuž jeho inteligentní vyhledávání nyní využívá přes 3 500 e-shopů. Společně s Persoo bude své služby dodávat klientům Alza, Muziker, Košík.cz, sítím lékáren Benu a Dr. Max, dále například firmám Makro nebo Mountfield. Začlenění společnosti Persoo do struktury Luigi’s Box má za cíl přinést nové inovace a optimalizace pro e-commerce trh.

„Persoo jsme podpořili v roce 2019. Od té doby firma prošla mnoha změnami a vývojem, který ji posunul dopředu – jak produktově, tak i díky úspěšné započaté expanzi do zahraničí. Jsme rádi, že jsme se mohli zúčastnit tohoto růstu a věříme, že v něm budou spolu s Luigi’s Box v Evropě pokračovat.“

Roman Nováček, partner fondu Presto Ventures

S Luigi’s Box jsme se již několik let sledovali a vzájemně se inspirovali. V průběhu let padla myšlenka spojení sil vícekrát a v závěru loňského roku se spojení podařilo dokončit. Velkým plusem je, že díky produktovým synergiím z toho budou benefitovat i naši zákazníci. Jsem rád, že se Persoo stane součástí Luigi’s Box a v Evropě tak budeme ještě silnějším hráčem. Těším se na spojení našich sil, expertíz, zkušeností a nápadů,“ říká Pavel Pinkas, spoluzakladatel a CEO společnosti Persoo.

Právě optimalizace vyhledávání pomocí AI a strojového učení je pro e-shopy klíčová. V průměru totiž prodej přes tuto funkci představuje čtvrtinu jejich celkového obratu, v některých segmentech dokonce více než polovinu. Při jejím správném nastavení končí podle zkušeností Luigi’s Box pouhých 1 až 5 procent výsledků vyhledávání bez konverze.

Naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, je to v průměru 10 až 20 procent, v některých případech dokonce až 40 procent. Řešení společnosti Persoo zase firmám zvýšilo konverzní poměr z vyhledávání v průměru o 10 až 15 procent, investicemi jej již dříve podpořily fondy Presto Ventures a Lighthouse Ventures.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články