Když noční podnik Strip Club Café (SC-Club) ve francouzském Nantes slavil páté výročí, u tyčí se vlnily robotické tanečnice s průmyslovými kamerami místo hlav a s anatomickými partiemi z vyřazených figurín.
Androidky se v podniku Strip Club Café pohybovaly do rytmu hudby stejně jako jejich živé kolegyně na pódiu. Robotické striptérky byly sestavené ze součástí plastových figurín a z kovových dílů z autovrakoviště. Místo hlavy posloužila průmyslová kamera.
Tento jedinečný projekt vymyslel britský umělec Giles Walker. Smyslem pohyblivé „instalace“ je podle autora zkoumání voyeurismu a otázek: „Kdo má větší moc: voyeur, nebo pozorovaná osoba? Kdo koho vlastně sleduje?“ Díky průmyslovým kamerám se totiž role zároveň převracejí a pozorující (muž) v publiku je zároveň pozorovaný.
Majitel SC-Clubu Lauren Roue poznamenal, že některým hostům robotky dokonce připadaly atraktivní a vzrušující. „Každému se holt líbí něco,“ dodal s úsměvem. Hlavním úmyslem však nebylo rozpoutávat erotické vášně prostřednictvím strojů, ale složit poctu robotice a umělé inteligenci. Striptýzové tanečnice o práci kvůli robotům ještě dlouho rozhodně nepřijdou. Přes veškerý pokrok jsou totiž robotické tanečnice přece jen zatím příliš chladné a odtažité. I když někdo má jistě rád právě tohle…
Autor: Petr Bílek