Úspěšné projekty technologického domu eMan rychle přibývají. Tentokrát se rozhodl založit vlastní designovou agenturu BrightVibe, která se bude specializovat na tvorbu digitálních produktů, jako jsou mobilní aplikace nebo webové stránky. Jejím cílem je maximalizovat uživatelské zážitky.
Design i vývoj se spojí pod jednou střechou. To umožní velmi úzce spolupracovat s klienty a provázet je všemi fázemi vývoje produktu, od konceptu až po jeho uvedení na trh. Naplňovat jejich představy a vytvářet unikátní uživatelské zážitky. Taková je vize agentury BrightVibe, založené pod hlavičkou software housu eMan.
„Navazujeme na řadu úspěšných projektů vytvořených pod značkou eMan. I nadále chceme mít s našimi klienty úzký vztah a společně s nimi vytvářet výjimečné uživatelské zážitky,“ vysvětluje, jak chce BrightVibe pomáhat zákazníkům dosahovat svých cílů, Michal Uhlíř, který nově vzniklou společnost povede.
Vývoj na míru
Spolupráce s technologickým domem eMan umožňuje nově vzniklé agentuře BrightVibe nabízet klientům komplexní služby v oblasti vývoje. Kromě samotného návrhu řešení, šitého na míru potřebám daného klienta, tak bude schopna zajistit i samotnou realizaci.
Komerční hodnota se však nevylučuje s pozitivním dopadem na společnost. Naopak. Jedním z takových projektů je spolupráce s německým startupem Vivy na vývoji stejnojmenné aplikace. „Posunuli jsme zdravotnictví o krok blíže digitálnímu věku. Víte, jak jsou všechny naše zdravotní informace obvykle roztroušeny mezi záznamy lékařů a pak za každým chodíme s komínkem papírů. Aplikace Vivy umožňuje vzdáleně prohlížet a spravovat všechna naše zdravotní data, takže jsou vždy aktuální a k dispozici online. Funguje dokonce s Apple Health, Google Fit a informacemi naší zdravotní pojišťovny,“ uvádí Michal Košek, CEO společnosti eMan.
4 kroky pro ověření životaschopnosti nápadu
Má-li firma nápad, ale neví, kde začít, pomůže jí proces product discovery. Ten umožní zjistit, zda je myšlenka životaschopná, a stanoví správné priority. Pomůže pochopit reálné potřeby zákazníků a uvést projekt do praxe. „Designéři jsou neustále v kontaktu se zákazníkem, aby jej prováděli celým procesem a v každé fázi reflektovali jeho cíle a potřeby,“ říká Ondřej Straka, který v BrightVibe povede design.
Na základě dlouholeté zkušenosti identifikovala společnost čtyři fáze návrhu, kterými musí nápad projít, aby se proměnil ve skutečný tržní úspěch. Podle Uhlíře je potřeba nejprve porozumět kontextu, ve kterém firma působí, a na jaké zákazníky cílí: „Zároveň si musíme pomocí analýzy trhu stanovit, jaké nové příležitosti produkt otevírá a jaké problémy pomáhá řešit.“
Jakmile se ví, kde je problém, dojde k návrhu možného řešení, na jehož základě je připraven interaktivní prototyp. Ten je poté testován na reálných uživatelích, aby se zjistilo, zda je navržené řešení funkční. Zpětná vazba cílových zákazníků je klíčová a díky ní se doladí poslední detaily.
„Díky prototypu, který testují přímo koncoví uživatelé daných aplikací, dostanou společnosti relevantní zpětnou vazbu ještě před zahájením samotného vývoje. Díky tomu mohou určit správné priority svého konceptu a těm se naplno věnovat. Výjimkou nejsou ani případy, kdy po fázi product discovery společnosti přehodnotily, kam by se měla aplikace ubírat,“ vysvětluje Michal Uhlíř.
Aplikace není jen o designu
Aplikace i webové stránky musí vypadat nejen atraktivně, ale především být přívětivé pro uživatele a fungovat jako jejich pomocník při efektivním plnění úkolů. Důkazem je automobilka Bentley Motors Limited, pro kterou společnost eMan vyvinula aplikaci MyBentley World .
„Grafická strategie byla vypracována na několik let dopředu tak, aby se luxusní vzhled snoubil s uživatelským komfortem. Ukázali jsme, že i mobilní aplikace může být luxusní. Naším cílem bylo inspirovat a posílit komunitu automobilových nadšenců značky a zlepšit jejich životní styl,“ komentuje výsledky svého týmu Uhlíř.
Hledejte prostor pro zlepšení
Designéři agentury BrightVibe také pomáhají se zlepšováním již navržených aplikací nebo webových rozhraní. Proces zahrnuje pečlivou analýzu aktuálního designu, uživatelských scénářů, interakce a kompatibility s různými zařízeními. Výsledkem je intuitivnější, srozumitelnější a uživatelsky více přátelský produkt.
„Revize UX a UI je ideální pro firmy, které chtějí zlepšit své prodeje, zvýšit loajalitu zákazníků a dosáhnout lepších výsledků,“ uzavírá Michal Košek, CEO software house u eMan.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.