V čím dál větší míře se objevují kritiky chování Elona Muska nejen ze strany jeho obchodních partnerů, investorů nebo spolupracovníků, ale samotných majitelů elektromobilu Tesla, informuje o tom agentura Bloomberg.
Američan Dennis Levitt si v roce 2013 pořídil svůj první vůz Tesla, modrý Model S, a zamiloval si ho. „Bylo to mnohem lepší než jakékoli auto, které jsem kdy řídil,“ řekl Bloombergu 73letý manažer společnosti zabývající se samoobslužným skladováním.
Levitt si značku oblíbil, stejně jako Elona Muska, charismatického výkonného ředitele společnosti Tesla, a následující rok si koupil další Model S a s prvním projel celou Ameriku. V roce 2016 stál ve frontě v showroomu nedaleko svého domu na předměstí Los Angeles, aby si jako jeden z prvních objednal dva vozy Model 3 – jeden pro sebe a druhý pro svou manželku.
„Chová se jak sedmileté dítě“
„Byl jsem úplný Muskův fanoušek,“ říká Levitt. Byl. Protože zatímco Levitt své Tesly stále miluje, na Muska zanevřel. „Postupem času mi jeho veřejné výroky začaly opravdu vadit,“ říká Levitt a zmiňuje mimo jiné generálního ředitele a jeho spory s americkým prezidentem Joem Bidenem. „Chová se jako sedmileté dítě.“
Předtím než se objevily zprávy, že Musk měl poměr s manželkou Sergeje Brina, což popřel, před jeho dohodou a následně neuskutečněnou akvizicí společnosti Twitter, před odhalením, že zplodil dvojčata s manažerkou svého startupu Neuralink, který se zabývá mozkovými rozhraními, předtím než SpaceX vyhodila zaměstnance, kteří ho označili za „častý zdroj rozptýlení a rozpaků“, předtím než si jeho dcera změnila jméno a právní pohlaví poté, co se v minulosti vysmíval zájmenům, předtím než se v článku psalo, že SpaceX zaplatila jedné zaměstnankyni 250 000 dolarů za urovnání tvrzení, že ji sexuálně obtěžoval, což označil za nepravdivé, Muskovo chování odrazovalo potenciální zákazníky a znepokojovalo některé majitele Tesly.
Zatímco v nejrůznějších průzkumech se Tesla těší vysokému povědomí o značce, pozornosti a loajalitě a zákazníci jsou většinou nadšeni jejími plug-in vozy, Musk je častým terčem kritiky.
Musk je nejnegativnějším aspektem Tesly
„Slyšíme od majitelů Tesly: ‚Podívejte se, miluji své vozidlo, ale opravdu bych si přál, abych nemusel odpovídat svým přátelům a rodině na jeho poslední tweet‘,“ říká Mike Dovorany, který během dvou let práce pro výzkumnou společnost Escalent hovořil s tisíci majiteli a potenciálními kupci elektrických vozidel. V jednom z průzkumů Escalent zjistil, že Musk je mezi majiteli elektromobilů nejnegativnějším aspektem značky Tesla.
Tesla zatím neměla problém překonat mnohé Muskovy kontroverze. Pokles dodávek vozidel, který společnost vykázala v minulém čtvrtletí, byl jejím prvním sekvenčním poklesem od začátku roku 2020 a z velké části souvisel s výlukami souvisejícími s koronavirem v Šanghaji, kde se na několik týdnů uzavřela její nejproduktivnější továrna. Konkurenti, kteří se společnost snaží dostihnout již deset let, ji v žebříčku prodejů elektromobilů pravděpodobně ještě roky nedoženou. Muskova hvězdná síla také nesmírně přispěla ke značce Tesla, zejména proto, že se vyhýbá tradiční reklamě.
Ale tím, že ze sebe udělal synonymum Tesly, pak se pustil do ožehavých politických konfliktů, pokusil se koupit jednu z nejvlivnějších sociálních sítí na světě a odrazil nelichotivé reportáže o svém osobním životě, Musk ohrozil stále cennější značku společnosti.
Levitt, bývalý Muskův fanoušek, se minulý měsíc svezl ve voze Lucid. Nebyl z něj nadšený, částečně prý proto, že neměl dostatek prostoru pro své golfové vybavení. Stále čeká na jinou automobilku, která by mu Teslu ukradla, a zvažuje modely Audi, Mercedesu a BMW.
„Když si odmyslíte pana Muska a jeho výstřelky, jsem si asi na 98 % jistý, že mým příštím autem bude Tesla,“ doplnil Levitt.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.