Nizozemská společnost zdvojnásobila dojezd Tesly Model S. Do jejího elektrického systému přidala jako alternativní zdroj paliva nádrž s vodíkem
Skupina Holthausen zahájila před pár lety testování prototypu vozidla Hesla. S plně nabitou baterií a vodíkovou nádrží může Hesla cestovat téměř 1 000 kilometrů, což je téměř dvojnásobek dojezdu sériového modelu S P100D. Projekt nebyl společností Tesla nijak schválen ani podporován, takže Holthausen musel pro úpravy získat model S z druhé ruky.
Max Holthausen, jeden z inženýrů, uvedl, že je obtížné přidat ke stávajícímu elektrickému systému Tesly druhý zdroj energie. Nakonec se mu to podařilo – prototyp Hesly může běžet na energii buď ze stávající baterie nebo z vodíkových palivových článků.
Vodíková Tesla by stála více než čtyři miliony korun
Neplánujte však, že svůj Model S v nejbližší době dovybavíte vodíkovou výbavou, píše server Whatsorb.com. Provedené změny stály téměř 60 tisíc dolarů (přibližně 1,3 milionu korun), takže nová S P100D s vodíkovým doplňkem by vás přišla na více než 200 tisíc dolarů (zhruba 4,3 milionu korun).
Je tu rovněž problém s tankováním. Na českém trhu by nalezla využití až v příštím roce, kdy budou na našem území vystavěny první 3 vodíkové plnící stanice. Využití by našla sotva v USA, kde je pouze 48 stanic na zásobování vodíkem, přičemž drtivá většina se nachází v Kalifornii. Ačkoli jsou vodíkové palivové články v současné době neúnosně drahé, vedoucí pracovníci průmyslu předpovídají, že vozidla na vodíkový pohon budou v blízké budoucnosti stejně levné jako hybridy.
Další výrobci automobilů, jako jsou Honda, Hyundai a GM, využívají vodíkovou technologii ve svých modelech. Vodík totiž představuje alternativu k fosilním palivům a jako zdroj budoucnosti jej začínají brát i evropské státy.