Firma Elona Muska čelila žalobě kvůli nehodě z roku 2018. Zahynul při ní inženýr společnosti Apple Walter Huang poté, co jeho Model X narazil v režimu Autopilot do dálniční bariéry. Informaci přinesl web BBC.
Případ měl tento týden začít projednávat kalifornský vrchní soud. Pokud by k veřejnému slyšení opravdu došlo, Tesla by musela podrobit důkladné a dozorované kontrole právě technologii autopilota i samořídící mechanismy vozů.
Podmínky vyrovnání nebyly zveřejněny, dohodu musí ještě posvětit soudce. Před jejím uzavřením Tesla tvrdila, že pan Huang systém zneužil, protože těsně před nehodou hrál videohru.
Firma již dříve uspěla v několika soudních řízeních právě v Kalifornii. Svou obhajobu zakládali právníci Tesly vždy na tom, že řidiči nedodržovali pokyny, aby při používání systému sledovali dění na cestách.
Výrobce elektromobilů čelí řadě žalob kvůli nehodám souvisejícím s uplatňováním technologie asistenta řidiče. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu rovněž vyšetřuje některé sporné případy použití systému Autopilot.
Tesla již řadu let slibuje výrobu plně autonomního vozu, dosud jej ale neuvedla na trh. Minulý týden Elon Musk oznámil, že jeho společnost plánuje v srpnu představit samořídící robotaxi.
Vyrovnání s rodinou pana Huanga přichází v době, kdy se firma potýká s oslabením prodejů. V prvních třech měsících letošního roku dodávky prudce klesly. Na vině byl požár v evropské továrně Tesly, narušení globální přepravy i rostoucí konkurence.
Tesla v reakci na to opakovaně snížila ceny, ale poptávka na klíčových trzích, jako je Čína, nadále klesala. Akcie společnosti Tesla ztratily od začátku letošního roku téměř třetinu své hodnoty.
Autor: Petr Pláteník