Díky rychlému nárůstu tržeb a všeobecnému zpomalení v automobilovém průmyslu, způsobenému globálním nedostatkem čipů, dokázala Tesla ještě navýšit svůj tržní podíl.
Podle portálu InsideEVs společnost Tesla uvedla, s využitím tržních dat, že její podíl v Severní Americe, tedy v USA a Kanadě, se blíží 2 %, což znamená, že každé padesáté nově koupené auto je Tesla.
Vzhledem k tomu, jak dlouhé jsou dodací lhůty a jak vysoká je po těchto elektromobilech poptávka, web InsideEVs odhaduje, že Tesla se už brzy dostane v tržním podílu nad zmiňovaná 2 %.
V Evropě a Číně je průměrný podíl značky Tesla téměř shodný a blíží se 1,5 %.
Pokud sledujeme tempo růstu tržního podílu Tesly, tak je ve všech třech regionech (Severní Amerika, Evropa a Čína) podobné a tento trend trvá už delší dobu. Kromě Evropy, kde nová auta značky Tesla chyběla.
Zvyšující se podíly Tesly na těchto trzích jsou zřejmě posledním varováním pro automobilový průmysl, zejména pro výrobce, kteří ještě nezačali brát elektromobily vážně.
Za předpokladu, že vývoj nových, konkurenčních platforem a modelů trvá minimálně několik let, u automobilek opomíjejících elektromobily může být za několik let pozdě. Už dnes je totiž nejvyšší čas, protože „zítra“ bude Tesla ještě silnější než ostatní hráči vyrábějící elektromobily, včetně výrobců automobilových komponentů z Číny.
Je legrační, že jen před několika lety jsme četli, že někteří výrobci automobilových komponentů zanedbávali nutnost vyrábět samostatné elektro-platformy. To nelze ale udělat rychle a jednoduše, protože je to spojeno s hlubokou revizí celé výroby, pravděpodobně vertikální integrací mnoha oblastí, vývojem softwaru a lepší infrastrukturou nabíjení. Jinak bude Tesla totiž růst dál a dosahovat většího tržního podílu v podstatě bez boje.
Autor: Miroslav Oupic