Obrat skupiny Adastra dosáhl v roce 2022 výše 5,6 miliard korun. Poprvé v historii firmy tak překonal pětimiliardovou hranici, což představuje meziroční růst o 29 procent.
Nejvíce skupina rostla v oblasti cloudových datových platforem a umělé inteligence. Zájem roste i o oblast IoT a kontinuální sběr ESG dat.
„Rekordní tržby považuji za velký úspěch. Zejména v okamžiku, kdy skupina v únoru loňského roku opustila ruský trh,“ říká Pavel Kysela, generální ředitel Adastry ČR. „Daleko více jsme se zaměřili na strategické trhy v Kanadě a Německu, na kterých dlouhodobě působíme, a v USA, kde dynamicky rosteme. V Česku vzrostl zájem zákazníků o projekty v oblastech cloudu a internetu věcí až o 30 %.“
Cloud na vzestupu aneb rok ve znamení datových platforem
V tradičních datových disciplínách se v uplynulém roce výrazně prosazoval především cloud a s ním spojené budování cloudových či hybridních datových platforem.
Tento trend bude pokračovat i v následujících letech, a proto Adastra navázala partnerství s předními technologickými lídry, jako je Amazon, Microsoft, Cloudera, Databricks, Google, Dynatrace, Keboola, Kubernetes, Oracle nebo Snowflake.
I nadále Adastra zaměřuje pozornost na vývoj aplikací či mobilních aplikací na míru a vlastních řešení pro automatizaci a optimalizaci práce s daty. Typickým příkladem takových řešení jsou například nástroje Adoki, který pomáhá s automatizací datových přenosů, a MetaCroc, který zásadně usnadňuje výstavbu datových skladů.
Nové výzvy: Generativní AI a kontinuální sběr ESG dat
V oblasti inovativních řešení se Adastra věnuje reálnému využití umělé inteligence zejména v oblastech optimalizace, predikce, detekce anomálií a nově generativní AI a ChatGPT ve firemním prostředí.
Novou oblastí je ESG reporting založený na kontinuálním sběru dat. „Digitalizace udržitelnosti a společensky odpovědné firemní strategie pomáhají klientům s byznysem. Současně jsou nezbytným krokem, ke kterému budou muset všechny větší firmy a korporace přistoupit,” vysvětluje Kysela.
Pozadu nezůstávají ani aktivity spojené s technologiemi internetu věcí (IoT), které i nadále směřují hlavně do oblastí retailu, výroby, automotive a logistiky.
Mezi nové zákazníky skupiny Adastra v České republice patří např. Valeo, GasNet, ŠKO-ENERGO, Komerční pojišťovna, Prague Stock Exchange, Amundi, DPD, Geco a další, které využívají široké spektrum služeb, kompetencí a expertízy konzultantů Adastry.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.