Německé diskonty se v USA těší rostoucí oblibě. Slavnostní otevření nejnovější pobočky Lidlu v hlavním městě Washingtonu navštívila dokonce i starostka Muriel Bowser. Firmy z Německa tak ve Spojených státech řeší problematiku tzv. „potravinových pouští“, vyznačují se totiž cenovou dostupností pro všechny obyvatele. Informoval o tom Business Insider Deutschland.
Oblast na východ od řeky Anacostia, nesoucí stejné jméno, je jednou z mnoha takzvaných „potravinových pouští“ ve Spojených státech. Jedná se zejména o čtvrti obydlené převážně chudými obyvateli, kteří ve svém dosahu nemají téměř žádné supermarkety. Místní jsou proto nuceni nakupovat v dražších kioscích, ve kterých často není brán zřetel na kvalitu potravin. Jedí tak méně zdravě, ale za více peněz. Podle odborníků je tímto fenoménem postiženo kolem dvaceti milionů Američanů.
Oblast Anacostie navíc patří mezi ty nejzanedbanější ve Washingtonu, D.C. Míra chudoby je zde třikrát vyšší než ve zbytku hlavního města, obyvatelé se zde potýkají s vysokou kriminalitou a málokterá rodina vlastní vůz. Podle starostky Muriel Bowser je tak otevření Lidlu důležitým krokem správným směrem. Koneckonců, je to poprvé za patnáct let, co se v této oblasti (mimochodem položené téměř v centru hlavního města Spojených států) otevřel nový supermarket.
Supermarkety všude, nebo jen v bohatých čtvrtích?
Německé supermarkety se tak v posledních letech stávají čím dál oblíbenějším řešením „potravinových pouští“ a američtí politici na ně v případě řešení této otázky téměř spoléhají. Spolu s dalším německým diskontem Aldi má totiž Lidl za cíl zpřístupnit zdravé potraviny všem, bez rozdílu. S ohledem na rostoucí inflaci Lidl dokonce slíbil, že bude svou cenovou politiku držet co nejníže – dle očekávání by tak ceny za zboží denní spotřeby ve 170 amerických pobočkách měly klesat.
Oba potravinářští giganti chtějí svůj byznys v USA nadále posilovat. Podle posledních zpráv se však Aldi stahuje z chudších oblastí a zdá se, že se dále zaměřuje na udržované čtvrtí s bohatšími zákazníky. Jako důvod k těmto krokům uvádí rostoucí kriminalitu a nedostatek prodejů. Lidl se však naopak více zajímá o „potravinové pouště“ v zemi.
Autor: Lenka Hrušková