;

V Japonsku doručují výrobky značky Nike ještě v den objednávky. Díky robotům!

11. 02. 2020

V Japonsku doručují výrobky značky Nike ještě v den objednávky. Díky robotům!

Chytří roboti
dopraví výrobek z regálu přímo k zaměstnanci skladu, který už
odbaví jeho přepravu přímo k zákazníkovi. Výsledkem je nižší
cena, vyšší efektivita při nakládání výrobku a usnadňuje se
tak i práce zaměstnancům v logistice.

Firma Geek+ patří k předním světovým poskytovatelům chytrých logistických řešení. A právě pro japonskou pobočku výrobce sportovního zboží Nike přišla s řešením, jak pomocí automatizace zefektivnit provoz jejich nového distribučního centra v Čibě, japonském městě vzdáleném 40 kilometrů od Tokia.

Jak uvádí web
Robotics Tomorrow, páteří celého systému je více než 200
robotů značky Geek+ ze série P určené k dopravování zboží
přímo k lidem. V tomto případě ne ještě ke koncovému
zákazníkovi, ale pracovníkovi skladu u výstupu. I tak se podle
informací firmy výrazně celá procedura urychluje a zlevňuje.

Foto: Geek+

S tím, jak se
nákupy na internetu stávají stále častější a běžnější
záležitostí, logistický průmysl se začíná potýkat s fatálním
nedostatkem pracovní síly, což se samozřejmě projevuje i po
ekonomické stránce.

Práci ve skladu přesto stále ještě obstarává převážně lidská síla, přechod k větší míře automatizace se ale zdá být jen logickým krokem, v oblasti maloobchodu určitě. Právě proto jsou důležité iniciativy, které vyvíjejí velké značky jako Nike. Chytří roboti můžou ve skladech zajistit pracovní prostředí vyznačující se větší mírou efektivnosti, flexibility, bezpečí, ale hlavně nižší cenou za provoz.

Abyste si udělali
alespoň přibližnou představu, jak celý systém funguje,
podívejte se na dojemnou reklamu, ve které uvidíte roboty značky
Geek+ v akci, ale hlavně ilustraci, jak od objednání na mobilním
telefonu v průběhu jednoho dne stíhá firma Nike doručit zásilku
spokojeným a šťastným zákazníkům.

Autor: Petr Pláteník

Další články