Společnost Alstom dodá šest vlaků s možností dodání dalších osmi kusů pro Ferrovie Nord Milano, hlavní skupinu pro dopravu a mobilitu v italském regionu Lombardie.
Celková hodnota zakázky bude přibližně 160 milionů eur (přibližně 4 miliardy korun). První dodávka vlaku se očekává do tří let. Nové vodíkové vlaky budou založeny na regionální vlakové platformě Alstom Coradia Stream. Pro Itálii ji vyrobili hlavní italské závody Alstomu, informuje server GlobeNewswire.com.
Vodíkem poháněné vlaky Coradia Stream pro Ferrovie Nord Milano (FNM) budou vybaveny stejnou technologií pohonu palivových článků, kterou světu představil model Coradia iLint. Vodíkový Coradia Stream bude udržovat vysoký standard pohodlí, který znají cestující v jeho elektrické verzi. Vodíková verze bude odpovídat provoznímu výkonu dieselových vlaků, včetně jejich dojezdu.
„Jsme nesmírně hrdí na to, že můžeme v Itálii zavést technologii vodíkových vlaků, a vážíme si důvěry, kterou do nás vkládá náš italský zákazník. Vlaky spolu s vlakem Coradia iLint, které se již v Německu osvědčily v komerčním provozu, představují další významný krok v přechodu na globální udržitelné dopravní systémy,“ říká Gian Luca Erbacci, hlavní viceprezident společnosti Alstom Europe.
Vlak s nulovými emisemi a bez hluku
Coradia iLint je první osobní vlak na světě poháněný vodíkovým palivovým článkem, jehož systém závisí na vyrábě elektrické energii pro trakci. Tento vlak s nulovými emisemi vydává nízkou hladinu hluku, přičemž výfukem je pouze vodní pára.
Systém iLint je speciální kombinací různých inovativních prvků: čistá přeměna energie, flexibilní skladování energie v bateriích a inteligentní správa trakční síly a dostupné energie. Speciálně navržený pro provoz na neelektrifikovaných tratích umožňuje čistý a udržitelný provoz vlaku zatím co zajišťuje vysokou úroveň výkonu.
Vývoj projektu, většina výroby a certifikace se provádí v sídle společnosti Alstom v Saviglianu. Palubní signalizační systémy jsou dodávány z jejich boloňského závodu.