Automobilka Volkswagen možná dosáhla zásadního průlomu v oblasti vodíkové dopravy. Vozidla by mohla ujet 2000 kilometrů na jedinou nádrž paliva. Informaci přinesl web Sott.net.
Volkswagen často vystupuje proti vodíkovým automobilům. Přesto nyní německá automobilka podle deníku Kreiszeitung podala patent, který by mohl znamenat zásadní průlom pro vozidla na vodíkový pohon.
Ačkoli nejnovějším trendem jsou elektromobily, i ty mají řadu technických nevýhod, jako je dojezd, náklady nebo hmotnost. Navíc je zde také problém, jak zlikvidovat miliony tun baterií po skončení jejich životnosti.
Soubory patentů
Přestože Volkswagen brojil proti vodíkové technologii pro automobily, automobilka podala patent na speciální palivový článek u saské společnosti Kraftwerk Tubes GmbH. Tím dala jasně najevo, že automobilový gigant vodíkovou technologii skutečně prosazuje. Tímto způsobem se Volkswagen snaží odlišit od konkurence, která se zaměřila na technologii palivových článků.
Podle deníku Kreiszeitung hlavní rozdíl oproti palivovým článkům Hyundai a Toyoty spočívá v tom, že Volkswagen vsadil na keramickou membránu namísto obvyklé plastové. Navíc jako jediný producent této technologie vyrábí keramickou membránu tak, aby bylo možné palivový článek rychle spustit.
Výhodou jsou nižší výrobní náklady a eliminace platiny.
Autor: Julie Sladká