Již
brzy se na závodní dráze objeví unikátní sportovní Toyota Corolla Hatchback.
Místo benzínu bude spalovat vodík a zúčastní se závodu série SuperTaikyu – Fuji
SUPER TEC 24 Hour Race, který se uskuteční na konci května.
Toyota
již šest let vyrábí model Mirai, který pohání vodíkové palivové články. Vůz je
vybaven elektromotorem, který získává elektřinu z chemické reakce kyslíku a
vodíku. Nový závodní speciál vodík spaluje, podobně jako benzín. Narozdíl od
tichého Mirai tak vodíkové Corolle nechybí vibrace nebo řvoucí zvuk výbuchů
směsi ve válcích. Ten přitom neprodukuje žádné CO2.
Projev
vodíkového motoru je podobný zvuku benzínového agregátu. „Není to tak odlišné
od běžných vozidel na benzínový pohon, jak jsem čekal. Kdyby mi to neřekli,
myslel bych si, že to je normální motor,“ uvedl závodník Hiroaki Ishiura,
který řídil testovací vozidlo.
O
nasazení vodíkového spalovacího agregátu v závodech rozhodlo vedení Toyoty až
na konci minulého roku. GAZOO Racing připravila vodíkovou verzi tříválce o
objemu 1618 cm3, což je objem jednotky G16E-GTS z Toyoty GR Yaris.
Závodní vůz s vodíkovým motorem bude při soutěžích tankovat vodík vyráběný
výzkumným centrem Fukushima Hydrogen Energy Research Field. O sériové výrobě
Toyota zatím nerozhodla.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.